Laddar
Om oss Dokument Frågor och svar Kontakt
Logga in
Logga in
Om oss Dokument Frågor och svar Kontakt
08 12 11 11 12 info@lumify.se

Frågor och svar

Ansökan

Hur lång tid tar ansökan?
En genomsnittlig ansökan tar endast ett par minuter från dess att ansökan påbörjats tills den godkänts. Det kan ta längre tid om vi skulle behöva begära in kompletterande uppgifter ifrån dig eller om vi manuellt behöver gå igenom din ansökan.
Vad för dokument behöver jag skicka in?

Normalt sett behöver du inte skicka in några dokument alls, eftersom du identifierar dig med hjälp av BankID. Ibland kan vi dock behöva få in någon typ av dokument som styrker din inkomst. Vanligast är att detta behövs om din inkomst har förändrats mycket under den senaste tiden.


Anledningen till att vi behöver denna dokument är för att det är viktigt för oss att kunna säkerställa att en kredit hos oss inte försätter någon i en försämrad ekonomisk situation.

Tar ni en kreditupplysning?
Ja, vi gör en kreditupplysning via företaget Creditsafe. I samband med att en kreditupplysning tas så skickas alltid en omfrågekopia ut till dig.
Hur mycket kan jag ansöka om?
Lumify erbjuder krediter på belopp mellan 2 000 till 70 000 Kr.
Hur snabbt kommer pengarna in?

Om du har ett bankkonto hos någon utav de svenska storbankerna (Nordea, SEB, Swedbank eller Handelsbanken) så har du pengarna på ditt konto normalt sett inom 15 minuter efter att krediten beviljats, dygnet runt!


Har du en annan bank än dessa fyra kommer pengarna normalt in under dagen om din ansökan beviljats under morgonen eller förmiddagen en helgfri vardag. Har ansökan beviljats under eftermiddagen eller kvällen alternativt under en helgdag så kommer pengarna in nästkommande helgfria vardag.

Varför nekade ni min ansökan?

Att vi valt att neka din ansökan kan bero på många olika faktorer, men oftast beror det på att vi inte kan säkerställa din möjlighet att återbetala krediten utan att det riskerar att medföra problem i din privatekonomi. Som en ansvarsfull kreditgivare är det väldigt viktigt för oss att inte försätta våra kunder i en försämrad ekonomisk situation.


Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du vill ha mer information om detta beslut.

Betalningar

Hur betalar jag tillbaka min kredit?

Du kan återbetala din kredit på två olika vis.

  • Onlinebetalning:

Om du väljer detta alternativ så betalar du tillbaka din kredit online via vår samarbetspartner Zimpler. Betalningen går då snabbare och smidigare. Logga in på din profil och välj att betala via Zimpler och följ instruktionerna.

  • Betalning till Bankgiro:

Om du väljer detta alternativ så betalar tillbaka din kredit på samma vis som du betalar en faktura, genom att betala in till vårt Bankgiro 145-9072. Glöm inte att uppge ditt kreditavtalsnummer som OCR-nummer! Vilket belopp du ska betala, OCR-nummer och övrig betalningsinformation hittar du alltid genom att logga in på din profil.

Måste jag betala tillbaka hela beloppet på en gång?

Nej, du kan välja att betala in Lägst att betala-beloppet om du inte kan slutlösa hela krediten inom första betalningsperioden. Därefter kan du fortsätta att betala lånet utefter den betalplan som upprättats och skickats till dig. Varje betalning innehåller då upplupen ränta, amortering av kapitalet samt en aviseringsavgift.

Jag vill betala tillbaka hela min kredit i förtid, hur gör jag?
Du kan alltid slutlösa din kredit genom att betala in hela beloppet. Det är dock viktigt att du innan du betalar kollar exakt vilket belopp krediten ligger på. Detta ser du via din profil på vår hemsida eller genom att kontakta kundtjänst.
Vad händer om jag blir försenad med min återbetalning?

Om du helt missar en betalning och vi behöver skicka ut en påminnelse eller ett inkassokrav, så kan du behöva betala ytterligare kostnader och räntor på det utstående beloppet.


Vid helt uteblivna betalningar trots påminnelser så riskerar du att kreditavtalet sägs upp i sin helhet, vilket betyder att du måste återbetala det totala kvarvarande kreditbeloppet på en gång. Då är det mycket bättre om du istället kontaktar oss i god tid, så vi får försöka lösa situationen tillsammans på bästa vis.

Övrigt

Hur ändrar jag mitt telefonnummer/ bankkontonummer/ epostadress?
Dina kontaktuppgifter kan du enkelt ändra genom att logga in på din profil.
Vad har kundtjänst för öppettider?
Kundtjänst har öppet helgfria vardagar, måndag till fredag, mellan kl. 9:00 och 17:00.
kr
Ny kund
Återkommande kund
Endast för återkommande kunder Logga in LimitExpired
Välj belopp
70 000 kr
2 000
70 000
Lägst att betala
kr
Eller
Totalt att betala
vid slutlösen inom
första betalperioden
kr
Ansök
En kredit på 9 500 kr till 42,50 % ränta med en återbetalningstid på tio månader (med tio återbetalningar om 1 839 kr, 1 569 kr, 1 529 kr, 1 489 kr, 1 449 kr, 1 409 kr, 1 369 kr, 1 329 kr, 1 289 kr samt 1 248 kr) och 1 155 kr i uppläggningsavgift, 1 087 kr i Lägst att betala-belopp samt 600 kr i aviavgifter ger en effektiv ränta på totalt 190,41 %. Det totala beloppet att återbetala är 14 519 kr.
!
Det här är en högkostnadskredit.
Om du inte kan betala tillbaka hela skulden riskerar du en betalningsanmärkning. För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på hallåkonsument.se
08 12 11 11 12
info@lumify.se
Mån-Fre: 9:00-17:00

Om företaget

Om oss
Kontakt

Övrigt

Frågor och svar

Dokument

Integritetspolicy
© 2023 Alla rättigheter förbehållna

För ett utnyttjat kreditbelopp om 9 500 kr till 42,50 % nominell ränta (totalt 2 177 kr) med en återbetalningstid på 10 månader och 1 155 kr i uppläggningsavgift för upprättande av kreditlimit, 1 087 kr i Lägst att betala-belopp samt totala aviavgifter om 600 kr blir det totala beloppet att återbetala 14 519 kr och ger en effektiv ränta på totalt 190,41 %. Delbetalningarna fördelas enligt följande; 1 839 kr, 1 569 kr, 1 529 kr, 1 489 kr, 1 449 kr, 1 409 kr, 1 369 kr, 1 329 kr, 1 289 kr samt 1 248 kr. Marknadsföringen avser en högkostnadskredit. Notera att du inte ska ansöka om en kredit om du vet att du inte har möjlighet att återbetala. Om du behöver hjälp med din ekonomi kan du vända dig till budget- och skuldrådgivare i din kommun. De villkor som gäller är; sökanden måste vara minst 18 år, inneha svenskt personnummer, svenskt mobilnummer och svenskt kontonummer samt genomgå en sedvanlig kreditprövning. Kunden kan använda krediten på en återkommande basis så länge kreditgränsen inte överskrids. Kunden kan få tillgång till krediten på obestämd tid och nyttja saldot när den betalas tillbaka. Om betalningar inte görs i enlighet med allmänna villkor, kan en årlig dröjsmålsränta på 42,50 % tillkomma, plus en påminnelseavgift på 60 kronor och en inkassoavgift om 180 kronor. Om betalning inte sker efter inkassokravet tillkommer Kronofogdekostnader om 680 kronor och eventuellt ytterligare 600 kronor för varje år Kronofogden handlägger ärendet, detta kan medföra en betalningsanmärkning. Lumify hanterar sina kravärenden i enlighet med gällande lagstiftning och enligt god inkassosed. Lumify är ett varumärke under Luma Finans AB, organisationsnummer 556902-7344. Sätesadressen är Hammarby Allé 93, 120 63 Stockholm. Vår verksamhet är ett licensierat Konsumentkreditinstitut som står under Finansinspektionens och Konsumentverkets tillsyn.
Lumify.se använder cookies (kakor). Genom att fortsätta använda webbsidan godkänner du användandet av cookies. Vill du läsa mer om hur vi lagrar och använder cookies? Läs vår Integritetspolicy